Fortsätt till huvudinnehåll

Utmannad och en award helg!

Efter helgen latar dagar, känner jag pigg och laddad inför veckan's göramål. Jobbet, hemma o d l...

Tack alla som kom och njöt med mig. När jag öppnade min andra blogg som jag kommer att stänga snart, såg jag att jag blev utmannad av Synne, från Norge. Hm... jag tar väl den! Jag är väl inte en hönsmamma. Jag kör vad som kommer i vägen §:-))

Sen, bläddrade jag mer i bloggen och fick 2 utmärkelser en från USA och en från Friendster.
Jag blev så glad att någon läser iaf min enkel blogg och är uppskattade.

Jag börjar med Synne's utmanning: Den heter: "Hur vill du ha ditt bröllop?"
Som sagt att jag är gift nu i 19 år så snart 20 år, men ändå kör jag denna och vara med, iaf!!!
1. Har du klara planer på var du vill gifta dig?
Vi gifte oss i Manila, Filippinerna. Det var en parkbröllop (Garden Wedding) i Paco Park.

2. Vittguld, silver eller guldring.
Guld, filippinenare älskar guld. Min syster har en liten gruva och fick det i present, FINT är den!

3. Klänning, maräng eller figurnära?
Jag hade en vit bröllop klänning med guld detaljer
4.Har du bestämt eller drömmer du om hur brudbuketten ska se ut?
Jag hade en bukett som gick i vitt orchideér och guldband.

5. Skor eller barfota.
Jag hade guld högklackar och vita på middagen

6.Hår?
Jag hade fint hängde med krans i slöjan.

7. Hur ska din make vara klädd.
Han hade en svart byxor och en "Barong Tagalog" filippinsk dräk för män, gjord av ananas tråd och handgjorda

8. Wows
YES!!! underbar...
LoonaPix.com. Make Funny Pictures Online

9. Bröllopsresa?
Åkte i Baguio, Filippinerna's sommar huvustad upp i norr. Kallaste stället i hela landet.

10. Övrigt.
Det var fantastisk kväll med min familj, klasskamrater och gubbe min's kompisar.
Middagen var oxå på trädgården. Denna park är en gammal kyrkogård där alla våra hjältar och presidenter begravda. En meningsfull kväll. Efter middagen, åkte vi på ett exklusivt diskotek på Sheraton Hotel där vi bodde hela veckan.

Den vill jag ge vidare till:
Lotta
Anette
Lily
Jenny

Hoppas ni vill vara med.
Kram på er allihopa.

Nu är mina utmärkelser:

Och så jag ger dessa vidare till mina nya och goa vänner:

Lotta
Annette
Amanda
Jenny
Lilly

Ladies YOU'RE WORTH IT... HOPE YOU ENJOY HAVING THIS AWARDS! Take 2 to Tango!!

Kommentarer

  1. Tack för fin kommentar hos mig.

    Ha en fortsatt trevlig kväll.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få veta hur ni hade det på erat bröllop!!Ni var såå fina där!! =)

    SvaraRadera
  3. Nämen va glad jag blir nu:))) tack du är sååå snäll och TACK TACK TACK
    Ska genast ta med mig de fina priserna och svara på dessa frågor. Många kramar från mig-Lotta

    SvaraRadera
  4. Thanks Chie!! This has been greatly received. What a way to start the week :) Amanda

    SvaraRadera
  5. Tack snälla du för kommentaren.
    Hoppas du får en härlig vecka :)
    // Therese

    SvaraRadera
  6. Hello Richie!!
    You are so beautiful in the photo!!
    Is the day of your marriage, isn¨t it?
    Have a nice week my friend, hugs!♥

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Hoppas Du haft en bra start på veckan, är det till mej Du ger både utmaning och utmärkelser,jag blir så jätteglad;)
    Så kul att få kontakt med De, Du är en frisk fläkt!
    Också jättekul att få läsa om Ert bröllop, måste varit toppen.
    Hämtar Awarder och frågor imorgon.
    Imorgon kör vi ett varv igen ! Eller?

    Kram Och God Natt//annette

    SvaraRadera
  8. Tusen TACK för awarden! Det värmer och jag blir superduperglad!!! :)Stort tack för utmaningen också! Jag brukar alltid nappa på dem men den här vill jag inte svara på, den känns för privat för mig. Hoppas du förstår och TACK ändå!! :) Stor KRAM till dig!!! :)

    SvaraRadera
  9. Tack min vän, så glad du gör mig!
    Två awards och en utmaning! Wow! Tack kära du :D))))
    Vilket underbart bröllop, härligt att du delar med dig :D)))
    Kram Lily

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Thank you for your visit and leaving such nice comments. For me, it's a glorious feelings as I am not a familiar blogger of the world. I really am grateful for knowing You all.
Blessings...

P.S.
If you want to send an email, pls send to chie293@gmail.com and not on what is given by default. Thanks

Populära inlägg i den här bloggen

Having a BALL in our Outdoor cozy lounge...

AT LAST!!! Isn't it an easy life when our weather is not that HOT or too COLD ? ***  Det är så underbart liv när vädret tillåter. Absolut man får njuta det ljuva livet i solen. This is the time when I move our lounge outdoor and just loving to pamper it with my simple way and a dash of a chic style (at least) I feel it. *** En härlig dag sån här årstid. Jag flyttade vardagsrummet i uteverandan och den älskar jag. En enkel stil med en liten chic-touch! Here is my new outdoor LOUNGE!!!   Me & GH went for a morning walk (as always)   Preparing for a cozy outdoor lounge... I move the buffé table and gathered my treasures...  I gathered all my pensies in my galvanized tray... Cotton cookie holder from Malta with a St. John's cross My wrought cloche which I wanted to rust but still long way to go...  Mini grill? GH asked! Guess NOT! Don't you like it?   This corner will be a drink corner and ready to serve us... GH cho

Inherited--- A Vintage and Delicate Treasure

A sofisticated to my eyes... When I was young, I know what we had on top of my family's table. I don't really care what kind of treasures we had? I just remember that my grandfather had a very fine china set and unfortunately ended to a wrong greedy grandchildren, my first cousin's wife. Mum inhereted some of the set and as I recall she adored them till her last breath. If I am still living in The Philippines, I would love to keep them by myself. Hopefully, dear sis will adore as Mum does. Then, my new life started when I marry GH and move to Stockholm, Sweden 25 yrs ago. I know my love of kitchen/tables gadgets, i.e. household utensils, deep in my heart. It was already forseen by many of our friends--- my pedantic way and the love of a house to make it a home. I thank you Mum for that. It is true the saying " what we had experienced from our childhood, is what we get when we have our own" ? Well, when GH mother passed away 2 decades ago, GH inherite

The first real Amazing Spring Day...

AT LAST... This is really the first day with a great sunshine! It was just a busy day but we are  HAPPY ...  indeed   So, here was our day... An absolutely fine day... me & GH went for a walk... to see---- Cherry blossoms BlooM to the Max... this is one of the attraction in time like this in Kingsgarden... On the way home, this advertisement from 7-Eleven catches my attention... Then met these witches, LoL* sharing their goodies... that's another way around, huh? Then, when we came home, nothing can stop US... GH fix the gazebo in the mini-house in the garden... And the real witch is busy with her chores! Guess she is ready to party! When you see clothes hanging outdoor? That is really a hot day, :-) I hope you have a great weekend, too. Enjoy and have a blessed Easter Sunday to You All. God Bless Us All... Matthew 6:14-15 "For if you forgive men when they sin against you, your heavenly Father will also for