Fortsätt till huvudinnehåll

Week-End Retreat 4 ALL!

Efter alla sängar som jag delade med igår inför helgen, hade jag tänkt att alla vi "ladies" ska ta en lång helg paus. Vi är värd det, eller? Jag tittar upp i himlen och ser att regn väder kommer snart fast solen skymmer lite §:-) iaf ett liten positivt syn. Gud! Tänkte jag, " varför tänker jag på vädret hela tiden?" Tänker hur ska det går till när kylan och mörkret är på gång? Tänker Ni så med? Ibland känns det tungt att tänka dem långa mörka och kalla månader. Gubbe min utbrast "Gumman, det är jul snart och efter det, så är det vår!" VAD? Kanske han är rätt i. Med tanke på att jag är vann med det varma väder men, men… jag valde ju detta liv. Jag vill bara påpeka att jag gnäller inte §:-) kanske lite… Jag blir bara så dödstrött när det är mörkt. Därför jag hade tänkt och bestämt att alla vi värda bloggare eller dem som läser min blogg är verkligen välkomna att hänga med mig i min lilla "week-end retreat". Så kom och ha en kul HELG allihopa, med eller utan nära och kära. En underbar dag önskar jag. Här ska vi befinner oss denna helg… VÄLKOMNA!!!

After all the nice & cozy beds&bedrooms w/c I showed you yesterday, I decided that, we, worthy ladies gonna take a w/end retreat. We're all WORTH IT! Right now, sitting in my desk after dealing all my trades, peeping out thru my huge window, I see the dark clouds moving towards Stockholm archipelagos. Well, a bit of sunshine peeps too §:-)) A positive sign, anyways. Gee! Why I always think the weather most of the time? Am a bit of scandianvian? Hmmmm… am just thinking of the long cold & dark months coming. Sometimes, feels so depressing. My hubby exclaim: "Dear! It's almost Christmas and after that it's spring?" What the ??? Anyways, he's right. Good, that someone always have those positive ways or else I sinked since long time. Hey! I wonder if you can hang on me on my w/end retreat? I decided it anyways, that we all go somewhere we can just chill-out over the w/end together, with or without our loveones. I wish you all a "wonderful day" everybody. Below is the place where we can be this long w/end. WELCOME
Snorkling in the reef
Chilling out in the sunset

Suntan on white sand

Sedan, går vi till en SPA och en härlig restaurang väntar på oss med många och goda maträtter.
Then, after our little lazy day, everybody will go towards the SPA, there a healthful restaurant awaiting our arrival w/ their palatable dishes.Take a sit Ladies! ENJOY!!!...
Have a wonderful SPA time
Take your seat pls...
Enjoy the healthy meal!

Kommentarer

  1. Richie!! Have a nice weekend my friend! Hugs♥♥

    SvaraRadera
  2. Re: Sandra

    TY too dear! Hope you enjoy our trip §:-)

    Take care!

    SvaraRadera
  3. Oh, tack för att jag får vara med Dej denna helg, underbart!!

    Ha en skön fredagskväll!

    Kram //annette

    SvaraRadera
  4. Re: Annette

    GUD! vad kul att en av min favo tjej ska hänga med.

    Min helg kommer att vara underbar. Vi får nöja hela helgen med mycket vila, god mat och det viktigast att alla är att vi mår bra.!

    SvaraRadera
  5. Hej Chie!

    Det ser ju görskönt ut, men tyvärr så kan jag inte vara med, vi skall flyga ner till Tossa de Mar i Spanien och hämta resten av våra grejer i den andra bilen.

    Vad beträffar röd färg inne hos mej och en del andra bloggare, så är det ett färgtema som man skickar in bilder på, varje fredag och denna fredagsfärg var temat RÖD, därav alla röda bilder.

    Jag önskar dej en skön och rofylld helg med mycket ljus min kära vän Chie.

    Solvarma kramar från Irene

    SvaraRadera
  6. Goa Irene,

    Jag tar värme tillbaka till Göteborg så när Ni kommer hem från Tossa värmen sprider sig i hela huset i Göteborg.

    TA väl hand om dig själv och maken.

    Kram,
    //chie
    PS.
    Tack för informationen för teman.

    SvaraRadera
  7. Hallå där.Ha en riktigt skön helg.
    Det ser härligt ut.
    kram Anette

    SvaraRadera
  8. Re: Anette

    EN bamse kram på dig!

    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  9. Hej kul att du hittade till min blogg! Tack för komplimmangen! Härliga utlandsbilder du visar - ska snart utrikes, så nu längtar man ännu mer! Önskar dig en riktigt fin helg/Anneli

    SvaraRadera
  10. Åhhh... här skulle jag kunna stanna ett par veckor... Mysigt kram sari

    SvaraRadera
  11. RE: Anneli

    Tack att du kom förbi... ha en underbar helg och du är värd det.

    //chie

    SvaraRadera
  12. RE: Sari

    Så klart! du är välkommen att komma och ta det lugnt i det sköna miljön där jag kommer från.

    Ha en skön helg,
    //chie

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder! Ser underbart ut!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Re: Annika

    TAck att du kom förbi oxå. Ta plats på bara och njut det härliga atmosfären.

    //chie

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga bilder du visar och vilken fin blogg du har. Hit kommer jag återvända. Ha en trevlig helg! kram Pernilla
    http://isabelsvarld.blogg.se/

    ps. mamma med mera-länken går till fel blogg.

    SvaraRadera
  16. Ja vem hade inte suttit i de stolarna med havet framför sig? guuuud vad jag vill det. Jättefin bilder.
    Någon gång när du har lust skulle det vara roligt om du skrev ngt recept på någon god maträtt från ditt hemland, jag älskar asiatisk mat du vet;)

    Kram lotta

    SvaraRadera
  17. Åh, vad härligt! Precis vad vi behöver!
    Trevlig helg
    Kram Lily

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder här!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  19. Tack Richie hade gärna tagit mig till ditt land. varit i thailand men vill så gärna åka till ditt hemland o njuta av den goda maten och värmen men det får bli när barnen bli större och kan passa gården;)

    Jag gick in på länken och gud va goda recept jag hittat nu...Tack

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  20. "The unreachable dreams of interior designs!" Yes. I know this feeling quite well! :)

    Thanks so much for visiting me at my litle blogsite. I then HAD to hurry over to visit yours. It's fabulous. (And perhaps a good way to learn a foreign language - words with beautiful pictures attached!)

    I will be back to visit!

    :) Debi

    SvaraRadera
  21. Imorgon behöver jag vila Richie, är det okej??


    Kram och trevlig Kväll!

    //annette

    SvaraRadera
  22. Men gisses så det där så underbart ut=) Tack så mycket och jag hoppas det går fint att ställa henne i morgon;) Kram och god natt

    SvaraRadera
  23. RE: Debi

    A wonderful lady came & peeped in at my humble site. TY lots.

    Love to see you again here & enjoy!

    SvaraRadera
  24. RE: Lily & milas hem

    Hoppas Ni hittar en skön plats så att NI kan njuta hela helgen.

    Kramisar!

    SvaraRadera
  25. RE: Annette och Moonlover

    Jag e så glad... att NI kan följa med mig så att VI kan lata oss hela helgen.

    Ta plats och njut verkligen varje minut.

    kjams på ER båda.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Thank you for your visit and leaving such nice comments. For me, it's a glorious feelings as I am not a familiar blogger of the world. I really am grateful for knowing You all.
Blessings...

P.S.
If you want to send an email, pls send to chie293@gmail.com and not on what is given by default. Thanks

Populära inlägg i den här bloggen

Having a BALL in our Outdoor cozy lounge...

AT LAST!!! Isn't it an easy life when our weather is not that HOT or too COLD ? ***  Det är så underbart liv när vädret tillåter. Absolut man får njuta det ljuva livet i solen. This is the time when I move our lounge outdoor and just loving to pamper it with my simple way and a dash of a chic style (at least) I feel it. *** En härlig dag sån här årstid. Jag flyttade vardagsrummet i uteverandan och den älskar jag. En enkel stil med en liten chic-touch! Here is my new outdoor LOUNGE!!!   Me & GH went for a morning walk (as always)   Preparing for a cozy outdoor lounge... I move the buffé table and gathered my treasures...  I gathered all my pensies in my galvanized tray... Cotton cookie holder from Malta with a St. John's cross My wrought cloche which I wanted to rust but still long way to go...  Mini grill? GH asked! Guess NOT! Don't you like it?   This corner will be a drink corner and ready to serve us... GH cho

Inherited--- A Vintage and Delicate Treasure

A sofisticated to my eyes... When I was young, I know what we had on top of my family's table. I don't really care what kind of treasures we had? I just remember that my grandfather had a very fine china set and unfortunately ended to a wrong greedy grandchildren, my first cousin's wife. Mum inhereted some of the set and as I recall she adored them till her last breath. If I am still living in The Philippines, I would love to keep them by myself. Hopefully, dear sis will adore as Mum does. Then, my new life started when I marry GH and move to Stockholm, Sweden 25 yrs ago. I know my love of kitchen/tables gadgets, i.e. household utensils, deep in my heart. It was already forseen by many of our friends--- my pedantic way and the love of a house to make it a home. I thank you Mum for that. It is true the saying " what we had experienced from our childhood, is what we get when we have our own" ? Well, when GH mother passed away 2 decades ago, GH inherite

The first real Amazing Spring Day...

AT LAST... This is really the first day with a great sunshine! It was just a busy day but we are  HAPPY ...  indeed   So, here was our day... An absolutely fine day... me & GH went for a walk... to see---- Cherry blossoms BlooM to the Max... this is one of the attraction in time like this in Kingsgarden... On the way home, this advertisement from 7-Eleven catches my attention... Then met these witches, LoL* sharing their goodies... that's another way around, huh? Then, when we came home, nothing can stop US... GH fix the gazebo in the mini-house in the garden... And the real witch is busy with her chores! Guess she is ready to party! When you see clothes hanging outdoor? That is really a hot day, :-) I hope you have a great weekend, too. Enjoy and have a blessed Easter Sunday to You All. God Bless Us All... Matthew 6:14-15 "For if you forgive men when they sin against you, your heavenly Father will also for